Piata locala de media si divertisment va creste de la 2,7 miliarde de dolari in acest an la 3,4 miliarde in 2016, rata medie de crestere anuala fiind de 5,3%. Practic, dupa o scadere de trei ani, industria media si divertismentului din Romania incepe sa isi revina din acest an, potrivit editiei pe 2012 a raportului PwC Entertainment and Media Outlook.
Cu toate acestea, in termeni reali, luand in considerare rata inflatiei (estimata la o medie anuala de 3,3% de-a lungul perioadei analizate, 2012-2016), sectorul media si divertismentului din Romania va inregistra o crestere medie anuala reala modesta de doar 2%. Internetul aduce cea mai mare crestere Cea mai mare parte a cresterii va veni din zona accesului la internet, atat prin conexiuni fixe, cat si mobile (rata medie anuala de crestere fiind estimata la 9,3% in termeni nominali), in vreme ce veniturile din publicitate vor inregistra o crestere moderata de 4,8%, rata medie anuala de crestere pana in 2016. In schimb, cheltuielile consumatorilor finali pe produsele media, vor inregistra o evolutie real negativa, potrivit estimarilor PwC, cresterea nominala medie anuala fiind de 1,7%, sub rata estimata a inflatiei.
„Este clar ca sectorul de media si divertisment a fost puternic afectat de criza economica globala. Insa, aceasta s-a suprapus cu o criza mai severa si cu implicatii mai profunde pentru sector, acesta suferind o transformare radicala ca urmare a dezvoltarii tehnologiilor digitale. Acestea fac din produsele media marfuri comodizate, fortand totodata companiile din domeniu sa experimenteze noi forme de monetizare a produselor si serviciilor lor”, a declarat John Webster (foto), partener si liderul departamentului de audit din cadrul companiei de consultanta PwC Romania. A treia cea mai dinamica piata din Europa Centrala si de Est Desi noile estimari indica o diminuare a ritmului de crestere