De curând, oraşul Cluj-Napoca s-a putut bucura de două festivaluri care au fost organizate în acelaşi timp: Man.In.Fest, dedicat teatrului experimental, şi „I.O.I.", căruia numele nu-i vine numai de la expresia cu care se miră ardelenii, ci şi de la „interactiv, original, imprevizibil".
Organizatorii s-au gândit să le ofere cultură cât încape nu doar consumatorilor obişnuiţi de teatru, muzică şi arte plastice, ci tuturor clujenilor şi turiştilor aflaţi în zonă, în special corporatiştilor workaholici care nu găsesc timp să meargă să se culturalizeze. Prin urmare, a mers cultura la ei, invadând străzile şi pieţele centrale ale capitalei Ardealului.
Cele două festivaluri care se desfăşoară în această perioadă la Cluj-Napoca au debutat în acelaşi timp, cu o serie de evenimente inedite, gândite şi organizate în aşa fel încât nici un clujean să nu aibă motive să rămână acasă.
Pe Bulevardul Eroilor şi în Piaţa Muzeului, amatorii de teatru s-au strâns să se bucure de spectacolele oferite de Brian Young, din Franţa, iar mai apoi de trupele „Mesebolt Puppet Theatre" din Ungaria, „Silence Teatro", din Italia, „Erroristas" din Grecia şi „Obsession" din România, trupe invitate în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru Experimental MAN.In.FEST. Copiii s-au putut bucura şi ei de o punere în scenă a basmului „Cenuşăreasa", oferită de Teatrul de Păpuşi „Puck". În prima seară a festivalului I.O.I., în Piaţa Unirii au urcat pe scenă Cvartetul Quartz, trupa bucureşteană de teatru de improvizaţie „Freeze" şi formaţia „Hazard". În cea de-a doua seară, la rampă au ieşit elevii de la Liceul de Muzică „Sigismund Toduţă", care şi-au încântat publicul, părinţii şi profesorii. La Man.In.Fest, cei interesaţi de arta actorului au putut participa la workshopul susţinut de regizorul grec Giorgos Zamboulakis, intitulat „Instrumentele actorului". Una dintre cele mai a