Am asistat, weekendul trecut, la o întrecere organizată, la Munchen, sub patronajul DTM (Campionatul german de turisme). După o absență de 20 de ani, BMW a revenit în această competiție, pentru a se întrece cu adversarii săi obișnuiți: Audi și Mercedes-Benz. Testat de EVZ
Doar câteva secunde petrecute în maşină sunt sufi ciente pentru a lichida orice fantezie de pilot a unui şofer amator
La jumătatea sezonului 2012, DTM-ul a făcut o pauză activă, organizând, la Munchen, pe Stadionul Olimpic, o serie de întreceriîngenul celor care se văd cu ocazia ”Cursei Campionilor” (doi piloți - aici nu musai în mașini identice - se întrec în paralel, pe un traseu mai degrabă sinuos decât de viteză).
Pentru șoferii români, DTM-ul ar putea foarte bine să fie principalul sport cu motor. Nu numai că mașinile înscrise sunt nemțești, dar mai poartă și siglele ”care contează”: Audi, BMW și Mercedes-Benz (în ordine alfabetică).
DTM-ul este un campionat de tursime (participă Audi A5, BMW M3 Coupe și Mercedes-Benz C Coupe AMG). Bineînțeles, mașinile care iau startul sunt atât de drastic modificate, încât cu greu mai pot fi recunoscute modelele de serie de la care (teoretic) s-a pornit.
BMW, care a revenit după o absență de 20 de ani în cursele germane de turisme (cu o victorie chiar în a doua etapă a sezonului!), ne-a oferit șansa de a trăi câteva minute de fascinație pură într-un M3 de competiție.
GT-ul care ucide. Orice fantezie despre ”mașinile puternice”
N-a fost vorba chiar de un M3 DTM (toate mașinile acestea erau prinse cu evenimentul în desfășurare - de unde au plecat cu un loc 3 în întrecerea individuală), ci de un M3 GT (versiune dezvoltată pentru cursele de anduranță). Probabil că ar fi contat, dar numai puțin. Măcar în ceea ce privește performanțele etalate, cele două sunt destul de apropiate (