Lansarea târzie a programului Rabla în acest an şi incertitudinile legate de numărul tichetelor au generat confuzie în piaţă, clienţii amânând achiziţiile, iar în eventualitatea sistării proiectului dealerii şi consumatorii trebuie să se adapteze "noii realităţi", afirmă Zoltan Brassai, directorul general al Ford România.
"Dacă Rabla se mai dă, bine, dacă nu se mai dă, e tot ok. E o realitate nouă. Eu cred că România a susţinut cel mai mult acest program. În Italia programul a ţinut doi ani, în Germania un an. În România durează de cinci ani şi oamenii s-au obişnuit aşa. Eu nu ştiu dacă mai există buget pentru acest program sau nu sau care este angajamentul cu FMI, însă claritatea şi predictibilitatea sunt foarte importante în acest business. Dacă realitatea nouă este fără Rabla, atunci ne vom adapta cu toţii. Şi noi, şi clienţii, iar viaţa nu se opreşte. Confuzia este ceva mai rău decât o realitate nouă", a declarat Brassai.
Piaţa auto a continuat să scadă în acest an, iar unul dintre motive a fost reducerea numărului de clienţi privaţi din cauza lansării târzii, în aprilie, a programului de înnoire a parcului auto Rabla, a afirmat reprezentantul companiei. Scăderea clienţilor persoane fizice a fost compensată însă, parţial, de creşterea numărului de flote. "Dacă şi clienţii privaţi ar cumpăra maşini noi, am avea o creştere, pentru că flotele au crescut", a spus reprezentantul constructorului auto american.
El a afirmat că în loc de 40.000 de maşini vândute prin Rabla anul trecut, în 2012 vor fi doar 15.000 de unităţi, dar livrările de flote vor contribui în acest an la atingerea unui volum total al pieţei de 94-95.000 de unităţi.
Programul Rabla 2012 a început în aprilie, fondurile destinate acestuia putând acoperi casarea a 30.000 de maşini vechi.
Ministrul mediului Rovana Plumb a anunţat la jumătatea anului că până la sfârşitul