BMW a lansat în premieră pentru un mare producător vânzările de automobile direct de pe internet, în încercarea de a ajunge la cât mai mulţi clienţi prin costuri cât mai reduse, platforma online fiind rezervată pentru moment numai noii game de autoturisme electrice "I", transmite Bloomberg, citat de MEDIAFAX
Platforma directă de vânzări online va fi prima din industrie. Dincolo de cele câteva experimente de anvergură redusă, marii producători auto au lăsat până acum astfel de tactici comerciale în seama dealerilor.
BMW a adoptat o gamă variată de strategii pentru comercializarea modelelor I, inclusiv o flotă flexibilă de vânzări construită în jurul unei reţele restrânse de showroom-uri, reflectând dificultăţile ridicate de introducerea treptată a automobilelor electrice pe o piaţă auto în criză, după ani de investiţii masive în dezvoltare.
"Există riscuri considerabile privind abordarea BMW faţă de promovarea mărcii I. Este riscul de imagine, dacă nu vor avea succesul aşteptat, şi riscul principal al costurilor, care poate fi soluţionat numai prin vânzări ridicate", comentează pentru Bloomberg Stefan Bratzel, directorul Centrului pentru management în sectorul auto al Universităţii de Ştiinţe Aplicate din Bergisch Gladbach.
BMW deschide miercuri la Londra primul showroom destinat sub-mărcii I, care va prezenta iniţial numai automobile prototip şi materiale informaţionale, modelele de serie urmând să fie lansate anul viitor.
Compania a investit aproximativ 3 miliarde euro în dezvoltarea automobilului cu baterii i3 şi supermaşinii hibrid i8, care se poate alimenta la priză, potrivit estimărilor Frost & Sullivan.
Anul trecut, piaţa automobilelor electrice a avut vânzări de 43.000 de unităţi, puţin peste jumătate din volumul de 75.000 de livrări anticipat de Sarwant Singh, analist special