Cele mai mari zece agentii de media de pe piata locala au avut anul trecut afaceri in jurul a 237 de milioane de euro, adica in jur de 80% din bugetele pe care companiile le-au investit in 2011 in achizitia de spatiu publicitar, conform datelor de la Ministerul de Finante.
Pe primul loc s-a mentinut si anul trecut Media Investment, agentia de media a holdingului de comunicare The Group. Compania condusa de Dan Balotescu a avut in 2011 o cifra de 47,2 milioane de euro, in crestere cu aproximativ doua milioane de euro fata de 2010. Pe de alta parte, compania si-a redus profitabilitatea cu in jur de 815.000 de euro anul trecut, ajungand la un castig in jurul a 1,9 milioane de euro.
Printre clientii Media Investment se numara Cosmote, Ursus si Romtelecom, telecomunicatiile si berea fiind printre cele mai competitive domenii si astfel printre cei mai mari investitori in advertising.
Pe locurile urmatoare se afla Initiative Media, companie care face parte din grupul Lowe, Starcom Mediavest Group, agentie a grupului Leo Burnett, MEC (parte din Ogilvy Romania) si Zenith Media (Centrade Saatchi&Saatchi).
Cel mai probabil intre primele cinci clasate se numara si Universal McCann (UM), agentia de media a grupului McCann Erickson Romania. Insa, in cadrul acestui grup, businessul de media si cel de creatie este inregistrat pe aceeasi agentie, adica pe compania BV McCann Erickson, care anul trecut a avut o cifra de afaceri de circa 47,6 milioane de euro. Oficialii McCann Erickson nu au precizat cat reprezinta bugetele de media din businessul agentiei, insa in urma cu cativa ani acestea insemnau in jurul a 80-90%.
Pe de alta parte, Wall-Street.ro nu a introdus in top agentia de media OMD Romania, intrucat aceasta a raportat la Ministerul de Finante doar comisioanele incasate si nu valoarea bugetelor de media. Practic, conform mfinante.ro, comp