- Cultural - nr. 144 / 26 Iulie, 2012 Inainte de a vorbi despre urmatoarele spectacole montate de Gheorghe Harag la sectia romana a Teatrului National Targu-Mures, cele care au incununat stralucit bogata sa cariera regizorala, trebuie sa subliniem rolul extrem de benefic pe care acest mare om de teatru l-a avut asupra colectivului nostru in calitate de director artistic al institutiei. Datorita lui vine la Targu-Mures (ramanand aici mai multi ani si realizand spectacole definitorii pentru destinul artistic al colectivului) unul dintre cei mai inzestrati regizori ai tinerei generatii, Dan Micu, si se angajeaza la teatrul nostru actrite si actori de mare talent ca Zoe Muscan, Elisabeta Jar, Liviu Rozorea, Lucia Boga, Florin Zamfirescu, Constantin Doljan, Livia Doljan, Gelu Colceag, Mihai Persa, Gabriel Iencec, Cornel Popescu, Marinela Popescu, Mihaela Marinescu. Sunt invitati sa puna in scena Ivan Helmer si Alexa Visarion, doi dintre regizorii proeminenti ai generatiei tinere, iar actorului Nicolae Scarlat, care a absolvit cursul postuniversitar de regie, i se creeaza posibilitatea sa monteze O noapte furtunoasa de Caragiale, spectacol care, prin valoarea sa deosebita, justifica intru totul increderea pe care Harag i-a acordat-o proaspatului director de scena. Prin grija lui Harag, spectacolele Printesa Turandot de Carlo Gozzi (debutul lui Dan Micu), Procurorul de Gheorghi Djagarov (montat de Alexa Visarion) si Unchiul Vanea de Cehov (in regia lui Ivan Helmer) sunt prezentate la Bucuresti intr-un turneu gandit si organizat cu mare grija. Aceste spectacole au confirmat, cum se nota in revista "Teatrul”, ca "echipa care [...] exista acum la Targu-Mures degaja credinta in teatrulmesaj, in teatrul emitator al ideilor majore si sentimentelor esentiale”. Despre acest turneu, criticul si esteticianul Andrei Strihan scria in "Romania libera” : "Deci se poate. Se poate ca un t