Filiala din Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania anunta, intr-un comunicat remis joi, ca se lupta pentru a proteja cele trei bulevarde istorice - Kiseleff, Prezan si Aviatorilor - unde Primaria Capitalei intentioneaza sa construiasca pasaje auto pentru care se va excava masiv in zona, eludand trotuare, pistele pentru biciclete, vegetatie, intrarea in parcul Herastrau de la Charles de Gaulle. "Lucrarile nu iau in calcul istoria si arhitectura bulevardelor, dar mai ales incurajeaza traficul auto rapid din Nord spre centrul Capitalei, aducand orasul cu zeci de ani in urma comparativ cu alte capitale europene, unde edilii au dezvoltat sosele de centura pentru a fluidiza traficul si a proteja centrele istorice", acuza reprezentantii Ordinului Arhitectilor.
Potrivit arhitectilor bucuresteni, lucrarile presupun construirea unor rampe de intrare a masinilor in pasaje cu lungimea de 400 metri fiecare. Pe toate cele 3 bulevarde se vor construi rampe de intrare si iesire (doua pe ambele sensuri), cumuland un total de aproape 5 kilometri. Proiectul este legat de constructia parcarii subterane de la Charles de Gaulle, careia i se va alatura un mall subteran de 8000 mp. Acesta necesita, conform proiectului, o arie de cateva mii de metrii patrati de trepte de acces in subteran, chiar la intrarea in Herastrau pe la Charles de Gaulle.
"Problema arhitectilor si a istoricilor nu este nici parcarea si nici mall-ul subteran, acestea neavand inca avizul comusiei de la MDRT, ci faptul ca se construiesc aceste pasaje care, pe langa efectul profund distructiv, nici macar nu sunt necesare. Cu toate acestea mentionam ca nu exista lucrare subterana fara efecte la suprafata. Exista spatii la Charles de Gaulle unde inaltimea elementelor vizibile din suprateran vor ajunge si la 4 metri", spune Mircea Ochinciuc, presedintele Ordinului Arhitectilor din Bucuresti. @N_P