Investitiile in achizitia de spatiu de publicitate vor ajunge anul acesta la 315 milioane de euro, mai putin cu 3% comparativ cu 2011, a declarat pentru Wall-Street.ro, Bogdan Prajisteanu, directorul general al MEC Romania, una dintre cele mai mari agentii de media de pe piata locala, cu afaceri de 31,1 milioane de euro anul trecut.
“Nu estimam evolutii pozitive in a doua jumatate a anului si asta datorita contextului international, evolutiei din zona euro si mai ales instabilitatii politice si economice interne. Piata de media va atinge maximum 315 milioane euro, cu o scadere minima de 3% fata de 2011. Nu trebuie insa ignoranta evolutia cursului care poate face ca suma in euro sa fie mai mica decat cea anticipata”, spune Prajisteanu.
In prima jumatate a anului, piata de media a fost de circa 145 de milioane de euro, in scadere cu trei procente fata de primul semestru din 2011.
“Bugetele au scazut pe toate mediile, exceptie facand online-ul, unde cresterea a venit din search si investitiile in social media”, explica manageul MEC Romania. Unilever a cumparat cea mai multa publicitate in S1 Practic, in prima parte a anului, televiziunea a atras in jur de 90 de milioane de euro din bugetele de achizitie de spatiu publicitar, presa tiparita 10 milioane de euro, radioul tot 10 milioane de euro, OOH-ul (panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare) aproximativ 16-17 milioane de euro, iar internetul in jur de 17 milioane.
Cei mai mari advertiseri in primul semestru au fost Unilever, Procter&Gamble, Orange, Cosmote si Kraft Romania. Dintre clientii MEC Romania, companiile care si-au marit cel mai mult bugetele de promovare sunt cele din zona de bunuri de larg consum (ingrijire personala si food). Printre companiile cu care lucreaza agentia de media se numara Beiersdorf, Danone, BCR, Colgate, Strauss Romania si United