Vizitatorii magazinelor din AFI Palace Cotroceni pleacă cu buzunarele goale din centrul comercial. Acești cheltuiesc jumătate de milion de euro în fiecare zi, în celebrul mall din Capitală.
Centrul comercial este deținut de compania israeliană AFI Europe, care susține că vânzările magazinelor au crescut cu 9%, la 91 de milioane de euro, în prima jumătate a acestui an, potrivit ZF. Situația se schimbă dacă acest calcul este realizat în lei. Astfel, vânzările mallului au crescut cu 14% în aceeași perioadă, afirmă reprezentanții companiei.
„Rapoartele financiare aferente primelor şase luni indică o creştere cu aproximativ 14% a cifrei de afaceri comparativ cu perioada similară a anului precedent. (...) Mallul este departe de a-şi fi atins potenţialul maxim în materie de trafic şi venituri‟, a declarat Israel Vizel, general manager al AFI Palace Cotroceni, pentru ZF.
Mallul este unul dintre preferatele bucureștenilor, din punct de vedere al cumpărăturilor și al petrecerii timpului liber. În materie de vânzări și venituri de pe urma închirierilor de spații comerciale, centrul din cotroceni concurează cu mallul din Băneasa, omul de afaceri Gabriel Popoviciu.
Retailerii din cadrul AFI Palace Cotroceni au realizat anul trecut vânzări cumulate de 181,8 mil. euro, în timp ce cifra de afaceri a companiei care deţine centrul comercial s-a ridicat la 25,2 mil. euro, venituri realizate în primul rând din închirierea spaţiilor mallului cu o suprafaţă de circa 76.000 mp. Cu alte cuvinte, aproape 14% din vânzările retailerilor s-au îndreptat către închirierea spaţiilor.
Dacă ritmul de creştere va fi păstrat, spațiul comercial ar putea ajunge în acest an la vânzări de aproape 200 milioane de euro, ţinând cont de faptul că decembrie este, de regulă, cea mai bună lună pentru cumpărături.
AFI Palace Cotroceni s-a deschis în anul 2009, după o investiție