85 de milioane de euro pentru un kilometru ar urma să achite Primăria Bucureşti pentru o şosea care va trece prin nordul Capitalei, dacă proiectul va fi aprobat astăzi de consilierii municipali, avertizează Asociaţia „Salvaţi Bucureştiul".
Costul pentru acest drum, care ar lega cartierele Militari şi Colentina, este de cel puţin opt ori mai mare decât cel care se plăteşte de obicei pentru o autostradă. „Fondurile sunt alocate numai pentru realizarea efectivă a şoselei. Dar la această sumă se mai adaugă 56 milioane de euro pentru proiectare şi alte sume, încă necunoscute, pentru exproprieri", a arătat Nicuşor Dan, preşedintele asociaţiei. Pe piaţa de profil internaţională, a menţionat el, costul unei kilometru de autostradă variază între 3 şi 10 milioane de euro pe kilometru, cu mult mai puţin decât au de gând să plătească autorităţile locale. Poate tocmai de aceea, consilierii locali au decis ca şedinţele în care se aprobă astfel de proiecte megalomanice să nu mai fie publice, potrivit lui Nicuşor Dan. „Consilierii au luat o decizie abuzivă şi ilegală, de a nu mai permite accesul publicului în sala de dezbatere. Practic, s-au izolat de cetăţeni. Mai mult, exista un obicei ca proiectele supuse spre aprobare să fie prezentate, pentru dezbatere publică, măcar cu cinci zile înainte. Acum nu s‑au prezentat nici măcar cu o zi înainte", a declarat preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul".
Afaceri imobiliare pentru „fluidizarea traficului"
Pe de altă parte, Nicuşor Dan a precizat că e tot mai vizibil că în spatele unor decizii justificate prin faptul că Primăria doreşte fluidizarea traficului în Bucureşti se ascund interese imobiliare uriaşe. „Marţi, se va dezbate concesionarea prin licitaţie publică a unui teren de 1.500 de metri pătraţi pe Calea Griviţei, pentru realizarea unui imobil cu destinaţie de birouri, hotel, comerţ, locuinţe.