Eco. Imperio Eco. Acesta este numele celui mai modern mijloc de transport în comun care a ieşit din uzina RATB. Tramvaiul, care valorează 2 milioane €, a fost realizat de RATB, în colaborare cu Astra Vagoane Călători Arad şi compania germană Siemens.
Imperio este singurul tramvai din Capitală care poate produce energie electrică.
El recuperează curent la fiecare acţionare a frânelor, lucru care îl face cel mai economic mijloc de transport de la noi.
„În Bucureşti, acest tramvai va putea recupera între 25 şi 27% din energia electrică necesară pentru deplasare.
Este o cifră remarcabilă, dar şi mai remarcabil e faptul că tramvaiul Imperio consumă cu până la 40% mai puţin decât unul obişnuit", ne-a spus Gabriel Stanciu, şeful Direcţiei Material Rulant al Siemens.
Vehiculul e un prototip care a fost testat şi omologat pentru străzile din Capitală, spune Cornel Negreţ, director în cadrul Astra Vagoane Călători.
Pentru a fi introdus pe traseu, municipalitatea trebuie să bage adânc mâna în buzunare.
Bucureştiul are nevoie de 400 de tramvaie moderne, pentru a satisface nevoile celor 600.000 de bucureşteni care călătoresc zilnic cu RATB.
Un argument în favoarea acestui vehicul e sistemul de frânare, mai sigur decât cele de pe tramvaiele convenţionale.
„Tramvaiul are trei sisteme de frânare: cel electric permite recuperarea energiei, cel electrohidraulic (pe disc) e ideal pentru situaţii de urgenţă, iar sistemul electromagnetic (cu patine) scurtează considerabil distanţa de frânare", a precizat Gabriel Stanciu.
Dotări
- Podea complet joasă pentru persoane cu handicap
- Sistem de informare a călătorilor şi anunţ vocal
- Sistem de aer condiţionat
- Scaune tapiţate
- Capacitate maximă: 360 de persoane
- Uşi glisante pe ambele părţi
Securitate
- Trei