• In luna iulie, Renault a oprit productia utilitarei Logan Pick-up la Mioveni, iar pâna la finele anului vor fi "trase pe dreapta" si modelele Logan MCV si Van, pe masura ce aceste masini vor fi înlocuite de modele produse în Maroc • De când constructorul francez a lansat gama Logan, în vara anului 2004, este pentru prima data când opreste productia unor modele
Renault a oprit in luna iulie productia utilitarei Logan Pick-up la Mioveni, iar pâna la finele anului vor fi "trase pe dreapta" si modelele Logan MCV si Van, pe masura ce aceste masini vor fi înlocuite de modele produse în Maroc.
În total, cele trei modele detin în prezent aproximativ 20% din totalul productiei de la Mioveni, cu exporturi anuale de peste 50.000 de unitati, în valoare de aproape 500 mil. euro. De când constructorul francez a lansat gama Logan, în vara anului 2004, este pentru prima data când opreste productia unor modele. Cele trei vor fi înlocuite pe piata europeana de vehiculul recreational Dokker si varianta utilitara a acestuia, Dokker Van, produse în Maroc, la Tanger, unde Renault a investit peste un miliard de euro. "Unele dintre modelele actuale vor iesi treptat din productia uzinei de la Mioveni pentru a face loc noilor modele. Modelul Logan Pick-up a iesit recent din productie", au declarat oficialii Dacia. În a doua parte a acestui an la Mioveni va intra în productie noul Sandero facelift, iar spre finele anului, cea de-a doua generatie a Logan.
În ultimii cinci ani, ponderea exporturilor Dacia în productie a crescut de la 56% (în 2007) la peste 93% în primul semestru al acestui an, timp în care nu a fost construita nicio autostrada spre Europa de Vest pentru a facilita exporturile si a reduce costurile. În acelasi interval, vânzarile Dacia pe piata locala au scazut de la peste 100.000 de autovehicule în 2007 la ceva mai mult de 30.000 de unitati în