Firma Selina va degaja zilele acestea şoseaua de centură de utilaje şi materiale. Lucrări ar mai fi, dar nu sunt bani...
"Vom finaliza săptămâna aceasta lucrările la calea de rulare, după care ne oprim. Centura este gata în proporţie de 90%, aşa că atunci când vor veni banii lucrările se vor încheia cu reabilitarea podului Densusianu, lărgirea şoselei în strada Matei Corvin şi montarea parapeţilor antifonici", spune Călin Roman, directorul grupului de firme Selina.
Centura cu cozi
Bucuria orădenilor care au sărbătorit, în octombrie anul trecut, inaugurarea noului pod ce dublează de la două la patru benzi traversarea peste Crişul Repede, prin strada Ovid Densusianu, a fost de scurtă durată. Circulaţia pe şoseaua de centură s-a desfăşurat fluent doar câteva luni, după care, în martie 2012, a revenit la "normal".
Cât e ziua de lungă, rampa de la capătul podului dinspre Şoseaua Borşului se umple de camioane care vor să intre pe centură. Traversarea Crişului Repede se face deja de patru luni numai pe două benzi, pentru că vechiul pod a fost închis pentru reparaţii. Muncitorii firmei Selina au demontat reţeaua de iluminat, au spart carosabilul ca să ajungă la structura de rezistenţă a construcţiei, au strâns molozul şi s-au cărat.
Motivul? "La decopertarea podului constructorul a constatat că este mai avariat decât se credea iniţial şi necesită lucrări suplimentare la structura de rezistenţă", spune primarul Ilie Bolojan (foto). Nici nu e de mirare: proiectul care a stat la baza lucrărilor a fost făcut în urmă cu opt ani, când a început modernizarea centurii, dar lucrarea a fost tărăgănată din lipsă de fonduri...
Podul "suspendat"
Expertiza comandată de Compania Naţională pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), beneficiarul lucrărilor, a scos la iveală săptămâna trecută faptul că podul necesită lucrări suplimentare, care