Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), care are un buget de 628 milioane de euro în 2012, răspunde la o solicitare a ZF despre activitatea sa că nu finanţează doar promovarea brandului la concertul lui Lady Gaga, ci mai face încă o agenţie de dezvoltare regională şi promovare, în condiţiile în care există deja 8 agenţii de dezvoltare.
Până acum însă ministerul, sub conducerea lui Eduard Hellvig, şi-a atras critici dure din cauza campaniei de promovare a brandului turistic la mai multe evenimente, printre care şi concertul cântăreţei Lady Gaga.
Un sfert de milion de euro s-au cheltuit pe această campanie. Aşa cum se arată în răspunsul trimis la solicitarea ZF, noua conducere a MDRT a iniţiat măsuri pentru înfiinţarea Agenţiei de Dezvoltare Regională şi Promovare a Turismului, cu filiale pe lângă cele opt agenţii de dezvoltare regională ale României, "care să asigure promovarea echilibrată şi concentrată a investiţiilor în turism şi promovarea serviciilor de marketing turistic". Alte detalii nu au fost făcute publice.
Pe lista cu iniţiativele pe care le-a demarat noua conducere a MDRT se află şi iniţierea unei scheme de ajutor de stat pentru susţinerea investiţiilor în turism, "care vizează proiecte din turismul balnear, pentru accesul în staţiunile turistice (reabilitare drumuri şi căi de acces), pentru reţelele de utilităţi publice destinate staţiunilor turistice, care au ca beneficiari eligibili operatorii privaţi din domeniul turismului şi autorităţile locale. Potrivit MDRT, valoarea unui proiect va fi cuprinsă între 400.000 lei şi 4 milioane de lei iar rata de cofinanţare din bugetul de stat se va ridica la 70%".
Tot pe această listă mai apare introducerea unor mecanisme de parteneriat public-privat pentru administrarea investiţiilor în infrastructura turistică, finanţată din bugetul de stat, în special a p