Instabilitatea politica are consecinte directe asupra afacerilor in Romania, prin deprecierea monedei nationale, sau indirecte, prin impactul asupra altor activitati economice, spun reprezentantii mediului de business, care le transmit guvernantilor sa se concentreze asupra unor aspecte de imediata necesitate, precum introducerea unor noi masuri pentru stimularea mediului de afaceri si rezolvarea problemelor legate de seceta.
Presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), Augustin Hagiu, sustine ca activitatea in transporturi nu este afectata direct ca urmare a crizei politice, relatiile comerciale in sector fiind reglementate prin clauze serioase.
"Activitatea nu a fost afectata, pentru ca relatiile comerciale in ceea ce priveste sectorul de transport sunt relatii pe termen lung, presupunand clauze destul de serioase, care nu pot fi intrerupte sau puse in dificultate in urma unui context politic care difera de la o luna la alta, de la un an al altul", a spus Augustin Hagiu pentru Ziare.com.
Pe de alta parte, exista un impact indirect, in contextul in care alte activitati economice care beneficiaza de serviciile de transport sunt afectate, acest lucru ducand eventual la o scadere a miscarii marfurilor pe teritoriul Romaniei, o scadere a importurilor si a exporturilor, a adaugat reprezentantul FORT.
Scumpirea necontrolata a carburantilor si neaplicarea unor masuri economice complementare platii TVA la incasare sunt principalele probleme ale sectorului de transport in prezent.
"Ce ne afecteaza in mod direct este cresterea necontrolata de ani de zile si mai ales din ultima perioada a preturilor la carburanti si lipsa masurilor economice promise. Plata TVA la incasarea facturii, din punctul nostru de vedere, nu inseamna mare lucru, atat timp cat termenele de plata sunt deja duse peste 90 de zil