În decurs de doar două luni, doi retaileri străini de haine şi-au anunţat planurile de vânzare a operaţiunilor din România. Kiabi este un comerciant deţinut de una dintre cele mai bogate familii din Franţa. Sprider a venit pe piaţa locală din Grecia, unde deţine prima poziţie în retailul de modă. Ce au în comun cele două companii? Ambele se adresează persoanelor cu venituri medii şi sub medie, scrie revista Business Magazin.
În ultimii trei ani criza financiară a "găurit" buzunarele românilor şi a lăsat goluri în portofelele lor. În acest context, în cazul alimentelor, al produselor de curăţenie şi al electrocasnicelor, oamenii s-au orientat către primul nivel de preţ, acesta devenind principalul criteriu în procesul de achiziţie.
Când vine vorba de haine însă, preţul pierde teren în faţa brandului, a croielii şi a materialelor. Condiţiile jocului se schimbă şi odată cu ele şi câştigătorii. Nume precum Zara, New Yorker sau H&M se extind rapid, afacerile merg ca pe roate şi clienţii sunt nelipsiţi din magazine. La polul opus, Kiabi şi Sprider, retaileri cu politică de discount, vor să vândă şi să iasă de pe piaţa locală după ce afacerile au intrat pe o pantă descendentă şi pierderile continuă să se acumuleze.
Anca Tăzlăoanu, brand consultant pentru agenţia de strategie şi design de brand BrandTailors, afirmă că există un cumul de factori care garantează profitabilitatea marilor retaileri internaţionali de îmbrăcăminte. Este vorba de alegerea atentă a spaţiilor de retail, decorarea vitrinelor, unul dintre cei mai importanţi vectori de comunicare ai brandurilor de modă, de designul colecţiilor şi de calitatea materialelor. Preţul vine la urmă.
"Brandul contează foarte mult. Brandurile internaţionale care intră pe piaţa românească se bucură de o mare notorietate încă dinainte să facă acest pas. Unele dintre ele s