Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă organizează un concurs în vederea ocupării, prin recrutare din sursă internă, a funcţiei de inspector-şef 1 la Inspectoratul pentru Situaţi de Urgenţă (ISU) Dobrogea. Scaunul de şef al inspectoratului nu a mai fost ocupat „cu acte-n regulă" de când fostul inspector-şef, în prezent suspendat din funcţia de conducere, Viorel Costache, a fost deferit instanţei alături de ceilalţi şefi ai ISU, sub acuzaţii de corupţie
Potrivit datelor oficiale, cei interesaţi de această funcţie trebuie să îndeplinească principalele cerinţe ale postului, respectiv: deţinerea gradului de general de brigadă, respectiv, colonel, studii universitare de licenţă (ciclul I Bologna) în una dintre specializările cuprinse la domeniile fundamentale „ştiinţe inginereşti" şi „ştiinţe sociale" sau domeniile de licenţă „fizică", „chimie", „inginerie chimică" şi „ştiinţa mediului". Mai mult decât atât, viitorul şef al ISU Dobrogea trebuie să aibă studii universitare de masterat (ciclul II Bologna) în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei ori în domeniul „management", dar şi un curs de specializare în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă sau domenii conexe.
Pe lângă cerinţele mai sus precizate, candidaţii trebuie să îndeplinească şi alte condiţii. Mai exact, viitorul şef al pompierilor constănţeni trebuie să fie încadrat în unităţi ori în structuri ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, să aibă pregătirea de bază şi de specialitate necesară, să aibă vechime în muncă de cel puţin nouă ani, din care cel puţin cinci în Ministerul Administraţiei şi Internelor, să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare, care să nu fi fost radiată, să fi obţinut în ultimii trei ani calificativul „Foarte bun" la aprecierea de serviciu anuală. Lista cerinţelor este completată de lipsa vreunei interdicţii de ocupar