Bucureşti - 22 august 2012 - Western Union le recomandă consumatorilor să fie precauţi când primesc anunţuri prin sms sau prin telefon prin care sunt înştiinţaţi că au câştigat premii speciale. De cele mai multe ori, în spatele unor astfel de mesaje sau apeluri telefonice se ascund escroci care încearcă să-şi atragă victimele în cursă.
Schema folosită de fraudatori este foarte simplă. Potenţialele victime sunt contactate, telefonic sau prin sms, de o persoană care se recomandă ca fiind „din partea companiei de telefonie" şi îi anunţă că au câştigat un premiu mare în bani (de câteva mii de euro) la un ipotetic concurs desfăşurat la o emisiune TV. Pentru a intra în posesia premiului, potenţiala victimă este îndrumată să trimită printr-un serviciu de transfer de bani o sumă de câteva sute de lei (de exemplu, 850 de RON) pe numele unui notar public din Bucureşti. Falsul reprezentant al companiei de telefonie îl instruieşte pe „fericitul câştigător" să-i trimită toate datele tranzacţiei, inclusiv numărul de control al transferului (MTCN-ul), pentru a face dovada plăţii. Fraudatorul va folosi datele tranzacţiei (expeditorul, numele destinatarului, suma trimisă şi MTCN-ul) şi va ridica banii cu un act de identitate fals. Astfel, câştigătorul devine, de fapt, victimă a unei fraude şi pierde banii.
„Consumatorii trebuie să fie foarte precauţi când sunt anunţaţi că au câştigat premii la concursuri la care nu s-au înscris şi care sună prea bine pentru a fi adevărate. Deşi este mare tentaţia acceptării unui premiu în bani, câştigat fără efort, astfel de cazuri sunt, de obicei, capcane ce trebuie ocolite pentru a nu pierde bani", a declarat Daniela Budurea, Country Director Western Union România şi Bulgaria.
Cea mai bună metodă de prevenire a fraudelor rămâne buna informare a consumatorului. Chiar dacă există numeroase scheme de fraudă, în multe dintre ele