Turismul rutier montan începe să prindă tot mai mult şi în România. Numai Transfăgăraşanul şi Transalpina atrag mii de turişti datorită pitorescului locurilor, dar şi traseelor spectaculoase. Sursa: REMUS SUCIU
Transfăgăraşanul şi Transalpina sunt un adevărat magnet pentru turiştii interesaţi de traseele montane. Nu doar pentru cei români, ci şi pentru străini, mai ales că faima acestor locuri a depăşit de mult graniţele ţării.
Dacă mulţi ani Transfăgărăşanul a fost vedeta de necontestat a turismului montan local, de ceva vreme se pare că Transalpina – un drum care traversează Munţii Parâng de la nord la sud şi a cărui construcţie nu a fost încă finalizată în totalitate - a devenit marea atracţie.
Peisajele alpine, curbele periculoase, dar şi peisajele inedite aduc tot mai mulşi turişti pe aceste meleaguri. Transalpina, denumită şi "Drumul Regelui" (pentru că a fost reconstruit de regele Carol al II-lea în perioada interbelică) este cea mai înaltă şosea din România - atinge un maxim de 2.145 de metri în Pasul Urdele.
Drumul, care leagă Oltenia de Transilvania, străbătând trei judeţe (Alba, Gorj şi Vâlcea). are o istorie de peste 2.000 de ani, fiind construit pentru prima dată de armatele romane.
A fost reabilitat recent de firma Romstrade, o companie controlată de omul de afaceri Nelu Iordache. Dacă istoria Transalpinei datează încă de pe vremea romanilor, în cazul Transfăgărăşanuui este cu mult mai recentă, mai precis, de pe vremea comuniştilor.
Faima Transfăgărăşanului, drumul care leagă regiunile istorice ale Transilvaniei şi Ţara Românească, se datorează poate în mare parte şi faptului că a fost construit ca un traseu militar strategic de către fostul dictator Nicolae Ceauşescu.
Transfăgărășan a fost desemnat cel mai frumos drum din lume
Construcţia s-a realizat în perioada 1970 - 1974, cu mari eforturi materiale, d