Oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au anunţat că vor demara expertize tehnice şi financiare pentru a reduce costurile tronsonului dintre Iaşi şi Târgu Mureş. Proiectarea nu este finalizată, dar vizează traversarea Ceahlăului şi Parcul Naţional Vânători Neamţ, iar statul nu va mai contribui financiar.
Viitoarea autostradă ar urma să aibă trei tronsoane care însumează 270 de kilometri: Târgu Mureş - Ditrău (92.12 km), Ditrău - Târgu Neamţ (118,8 km) şi Târgu Namţ - Iaşi (76,9 km). Vezi AICI cine executa proiectarea
„Autostrada străbate un traseu dificil (deal şi munte), ceea ce impune un volum mare al lucrărilor de artă (poduri,podeţe, viaducte, etc.) şi numeroase arii protejate situri de importanţă comunitară (SCI) şi situri de protecţie avifaunistică (SPA)“, susţin reperzentanţii CNADNR.
Ceaţă la Ministerul Transporturilor în legătură cu Autostrada Iaşi-Târgu Mureş
În prezent, proiectarea nu este finalizată întrucât procedura de obţinere a Acordului de Mediu nu este finalizată. Începând cu anul 2010 ariile protejate care au impact asupra traseului autostrăzii au fost extinse, ceea ce determină reconsiderarea studiului de impact şi reluarea procedurii de obţinere a Acordului de Mediu.
Autostradă prin Ceahlău
Tronsonul ar urma să treacă prin diverse arii protejate precum Dealurile Tărnavelor şi Valea Nirajului, pe o lungime de 35,41 km, Depresiunea şi Munţii Giurgeului, pe o lungime de 12,67 km, Dealurile Târnavei Mici - Bicheş, pe o lungime de 21,45 km, depresiunea Munţii Giurgeului, Masivul Ceahlău, pe o lungime de 11,92 km şi Parcul Naţional Vânători Neamţ.
Autostrada Est-Vest, pusa la "dospit" pe 5 milioane de euro
Oficialii CNADNR recunosc că, în acest moment, costurile estimate sunt foarte mari, acestea variind între 11 mil euro/km şi 60 mil.euro/km. Aces