Tot mai mulţi căruţaşi sunt depistaţi de poliţişti circulând pe şoselele din oraşe, deşi legea le interzice acest lucru. La Timişoara, poliţiştii locali au dat în acest an peste 130 de amenzi. Un număr dublu faţă de totalul sancţiunilor aplicate anul trecut. Totuşi, în ciuda numărului mare de căruţaşi care se avântă printre maşini, în ultimul an nu s-a înregistrat niciun accident grav de circulaţie.
Număr de accidente redus. Dar nu din responsabilitatea căruţaşilor.
Numărul de accidente grave în care sunt implicate căruţe este redus, în Timiş. Cel puţin aşa arată statisticile Serviciului judeţean de Poliţie Rutieră din ultimii doi ani. Dacă în 2010 s-au înregistrat trei accidente rutiere grave, în urma cărora un om şi-a pierdut viaţa, iar alţi doi au fost răniţi grav, anul trecut şi în prima jumătate a acestui an nu s-au înregistrat astfel de situaţii pe şoselele din judeţ.
Putem desprinde astfel concluzia că au început să fie căruţaşii mai responsabili în trafic? Nici vorbă, spun rutieriştii timişeni. Potrivit oamenilor legii, numărul accidentelor uşoare în care sunt implicaţi căruţaşi este încă mare. “A scăzut considerabil numărul atelajelor de pe şoselele din judeţ, nu se mai cară lemne cu căruţa, agricultura e practicată tot mai puţin. Acesta e motivul pentru care nu mai sunt atât de multe accidentele în care să fie implicaţi”, spune comisarul-şef Nicolae Istrat, responsabilul în relaţia cu mass-media de la Serviciul Poliţiei Rutiere Timiş.
Majoritatea dintre căruţaşi care circulă pe drumurile publice pot fi un adevărat pericol în trafic, atâta timp cât, de cele mai multe ori, atelejele nu sunt semnalizate, iar harnaşamentele cailor nu au catadiopri reflectorizanţi. Riscul este şi mai mare cu cât, chiar şi la căruţele cu elemente reflectorizante, acestea ar putea fi ineficiente, fiind acoperite de încărcături volum