Consiliul General al Municipiului Bucureşti are programată pentru astăzi, 30 august, la ora 13.00, o şedinţă pentru dezbaterea mai multor subiecte litigioase. 74 de proiecte se află pe agenda de astăzi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Printre acestea, se numără şi câteva care au fost contestate atât de societatea civilă cât şi de către ONG-urile din Capitală.
Poate cel mai important punct al discuţiilor de astăzi este proiectul nr. 25 referitor la „aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii - Închidere Inelul Median de Circulaţie la Zona Nord/Autostrada Urbană - tronson Lacul Morii - Şoseaua Colentina". Primăria vrea să aloce 1,34 miliarde euro pentru cei 13,150 kilometri.
Din aceşti bani, 1,12 miliarde de euro, (85,5 milioane euro / kilometru) ar fi alocaţi execuţiei prorpiu-zise, alţi 57, 8 milioane de euro (4,4 miliarde de euro / kilometru) pentru proiectare, la care se adaugă încă 153,4 milioane de euro (11,7 milioane euro / km) pentru organizarea de şantier.
Un simplu calcul relevă faptul că preţul unui singur kilometru de şosea ajunge astfel la 101,7 milioane de euro, în condiţiile în care costul internaţional de execuţie al unei autostrăzi este între 3 -10 milioane de euro pentru un kilometru. Surse din interiorul Consiliului Municipal, care au preferat să rămână anonime, au precizat pentru „Adevărul" că „.Noi i-am prezentat o soluţie, mult mai ieftină, inspirată din modelul madrilen, care au făcut o reţea extrem de complexă pe sub pământ, cu costuri mult mai reduse, extrem de eficientă. Oprescu nici nu a vrut să audă de aşa ceva. El are această ambiţie oarbă să vadă autostrada suspendată"
Autostradă suspendată sau îngropată?
Un alt punct fierbinte de pe ordinea de zi a şedinţei de astăzi este proiectul cu nr. 57 - „Planul Urbanistic Zonal -