Camerele digitale ieftine sunt marile perdante ale pietei electronicelor din Europa de Vest, in mare parte din cauza faptului ca detinatorii de smartphone-uri cu o camera foto buna nu mai sunt interesati si de un aparat foto digital ieftin, arata un studiu Gfk prezentat in deschiderea targului de tehnologie IFA de la Berlin. In plus, dispozitivele dedicate de navigatie auto au pierdut considerabil competitia cu snmartphone-urile, iar in unele tari scaderile sunt dure, mai arata studiul facut in randul consumatorilor din cele mai mari sase piete vest-europene.
Conform studiilor GfK, consumatorii din cele mai mari sase tari din Europa de Vest: Franta, Germania, Italia, Olanda, Spania si Marea Britanie au cheltuit mai putini bani pe electronice in prima jumatate a anului 2012. Vanzarile sunt cu 10% mai mici decat in aceeasi perioada a anului precedent. Piata foto este si ea slabita, cu o scadere a vanzarilor de 7%.
In contextul economic actual dificil, consumatorii sunt retinuti atunci cand vine vorba de achizitii majore. Singura exceptie este Germania, caz in care retailerii au inregistrat o crestere totala de 8,5% pentru vanzarile de televizoare si alte bunuri electronice. Cu toate acestea, anumite produse au avut evolutii pozitive in toate tarile, cum sunt smart TV-urile, sound bar-urile de inalta performanta, castile si camerele cu obiective interschimbabile. In schimb, in unele domenii, concurenta intre produse traditionale, pe de o parte, si cele telecom sau IT, pe de alta parte, se intensifica.
Televizoare
Desi a fost un an cu Campionat European de Fotbal, vest-europenii au cheltuit cu 9% mai putin pe televizoare decat au facut-o in prima jumatate a anului 2011. Doar in Germania, piata de televizoare a fost in mod clar ajutata de acest eveniment sportiv, cu vanzari mai mari cu pana la 14%. Totusi, cererea a crescut consid