Am plecat la IFA-Berlin cu emotii de “gadgeteer', dar si cu mapa jurnalistica a asteptarilor sobre, a pariurilor pe-o intelegere a nevoilor pietei cu stimuli atent pregatiti in laboratoare de ingineri, designeri, vizionari sI oameni de marketing. |nainte de startul editiei cu nr.52 (Internationale Funkausstellung a debutat in 1924, in Berlinul tehnicienilor sI al oamenilor de radio), organizatorii germani se aratau increzatori in depasirea cifrelor record de anul trecut (de la numar de vizitatori la valoarea precomenzilor). Cum targul se incheie pe 5 septembrie, mai avem de asteptat pentru calculele finale. Dar in ceea ce priveste propunerile si tendintele trasate la IFA 2012, lucrurile sunt clare: televizoare 3D care nu mai necesita ochelarii specifici, ecrane de mai mari dimensiuni cu o rezolutie de patru ori mare decat Full HD-ul (4K TV), prima generatie de laptopuri, ultrabook-uri sI tablete cu Windows 8, electrocasnice desprinse din filme SF, integrabile in “casele inteligente'. De asemenea, am remarcat o reinventare a “batranului' aparat de radio, cu tehnologie digitala intr-un aspect retro, atat din partea unui gigant precum Philips, dar sI de la producatori mai mici sI relativ necunoscuti publicului larg. Panasonic n-a uitat “acasa' masina electrica sI echipamentele complementare (inclusiv de incarcare), roboteii din Asia ne-au incantat cu stiluri de dans sI desene pe hartie iar fauna din “Angry Birds' a fost transformata intr-un business de succes pentru producatorii de accesorii (huse, genti), stick-uri USB, echipamente audio etc.
Toshiba a deschis calea tehnologiei 4K TV (uimitoarea rezolutie 3.840 x 2.160 pixeli), aducand la la IFA 2012 modelul cu diagonala de 84 inci (213 cm). Producatorul nu a dezvaluit pretul, lucru explicabil daca tinem cont ca va ajunge pe piata in prima parte a anului viitor. |n momentul de fata sunt secondati de LG sI So