Anul trecut, M.A.I. se afla în plin proces de reformă. Anticipam atunci că unele măsuri de reformare anunţate ameninţau să pună Internele în postura de a asigura nu ordinea, ci dezordinea publică.
În vara lui 2011 se decisese închiderea Posturilor de Poliţie rurale, deoarece, explica şeful de atunci al Poliţiei Române, chestorul Liviu Popa, reprezentau “un lux”, şi comasarea lor în Secţii de Poliţie Rurale, poliţiştii fiind trimişi pe teren, să asigure patrularea permanentă. Nu s-a întrebat nimeni dacă M.A.I. va avea bani pentru combustibil şi pentru logistică suplimentare, pe care le implică patrularea permanentă, în condiţiile în care fondurile erau, oricum, insuficiente.
Iată că, după un an, conducerea Poliţiei Române anunţă că “poliţiştii ubicui” nu numai că nu au dat randamentul pe care s-a scontat, dar infracţionalitatea în mediul rural a şi escaladat cu câteva procente.
Toamna anului trecut venea cu o altă măsură ca parte a procesului de reorganizare - reconfigurare a sistemului de ordine publică. Se anunţa ca iminentă trecerea Ordinii Publice şi a Circulaţiei, integral, de la Poliţia Naţională la cea Locală. O altă decizie luată, se pare, după principiul prima dată e anunţat azimutul, apoi sunt identificate argumentele şi, dacă mai e cazul, se discută şi despre efecte. Nu a precizat nimeni dacă, anterior deciziei, se ajunsese la concluzia că poliţiştii de la Ordine Publică sunt ineficienţi. De asemenea, nu au fost comunicate cifre care să oglindească această ineficienţă şi nici cauze ale acestei stări de fapt. Calcularea efectelor a fost şi ea materie opţională.
E adevărat, existau alternative... Radare private am mai avut, printr-o afacere-şmen a unor primari cu autorităţi a căror miopie părea să se accentueze pe măsura încasărilor privaţilor dintr-un domeniu de activitate aflat, fără dubii, în co