Cu 1,2 milioane de pasageri anual, aeroportul internaţional Traian Vuia din Timişoara a acreditat 30 de taximetrişti pentru serviciile de transfer, care au un tarif de 2,59 de lei pe kilometru, faţă de 1,69 de lei pe kilometru al taximetriştilor din oraş. Maşinile care ajung însă la comandă, care au un tarif mai mic, sunt lăsate să staţioneze în faţa aeroportului circa 15 minute pentru a aştepta clientul, spre comparaţie cu situaţia de la aeroportul Henri Coandă (Otopeni), unde taxiurile la comandă nu au o staţie amenajată în care să staţioneze, ci aşteaptă în plină stradă, la câteva zeci de metri depărtare de aeroport.
Pe aeroportul din Otopeni, cel mai mare din ţară, ajung anual 5 milioane de pasageri. Până să se sesizeze autorităţile, în fiecare zi în acest aeroport umblau taximetrişti piraţi, care acostau clienţi. Şi studenta japoneză venită în România ca să predea cursuri de japoneză la Craiova a fost acostată la Otopeni cu promisiunea unui taxi de un tânăr care acum este suspect de uciderea ei.
"În momentul de faţă, activitatea de taximetrie este reglementată şi gestionată de Direcţia de Securitate din cadrul Aeroportului Internaţional Timişoara, în colaborare cu Poliţia de Frontieră şi Poliţia Transporturilor. Taximetriştii sunt bine organizaţi, supravegheaţi şi verificaţi în permanenţă de agenţii de securitate", a transmis Nicoleta Trifan, purtătorul de cuvânt al aeroportului internaţional Traian Vuia (Timişoara).
Pe acest aeroport aterizează curse ale companiilor aeriene Carpatair, Tarom, Austrian Airlines, Lufthansa şi Wizz Air.
Ea a mai spus că în total sunt 30 de persoane acreditate să facă transport în regim de taxi pe aeroport, acesta fiind şi numărul maxim admis de conducerea aeroportului.
"Aceştia au dosarele depuse la Direcţia de Securitate, direcţie care îi şi supraveghează. Aeroportul nu a impus în prezent un tarif max