Sorin Lucaci, marketing coordinator al Târgului urban de carte Bookland, aflat până duminică la Ploiești, ne-a spus mai multe despre piața de carte din România, dar și despre ce își propune Bookland față de alte târguri tradiționale.
Cum și când a luat naștere Caravana BookLand?
S.L.: BookLand a luat naştere în anul 2011, ca o alternativă viabila la târgurile de carte existente deja pe piaţa românească, iar în 2012 se poziționează drept cel mai de anvergură proiect de acest gen, atât din punctul de vedere al acoperirii geografice cât și al duratei. Suntem prezenți anul acesta în 39 de orașe - am pornit la drum pe 6 Martie și ne oprim abia pe 24 Decembrie 2012 - iar în fiecare oraș poposim câte 6 zile, cu mici excepții, în București și Constanța am stat două săptămâni.
Este un concept unic în România: târg urban de carte, organizat în centrele comerciale din marile orașe.
Coborând cartea din turnul de fildeș, motto-ul după care se ghidează este: „BookLand vine acolo unde oamenii sunt deja. Nu-i cheamă, ci îi urmează!"
FOTO Cărți, muzică și filme bune la târgul Bookland Ploiești
Ce reprezintă în esență acest târg de carte?
S.L.: BookLand este un târg inedit, atipic, neconvenţional, un târg pe care, vreau să cred, şi l-au dorit mulţi români. Este o caravană care străbate 39 de oraşe ale ţării, timp de 42 de săptămâni şi care suplineşte atât absența celorlalte târguri de profil, cât și lipsa fizică a librăriilor din ţară, multe desfiinţate sau intrate în insolvenţă în ultimii ani, atât din cauza crizei, cât şi din cauza scăderii apetitului românilor pentru lectură. Din acest motiv am creat şi o librarie online, book-land.ro, care să rămână conectată în permanenţă la nevoia iubitorilor de carte, din fiecare oraș al țării. Cititorii își pot comanda titlurile dorite și prin intermediul acestei librării virtuale.
Este al doilea