Duminică se vor împlini doi ani de la moartea scafandrilor Dumitru Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas, ultimul fiind angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea. În prezent, ancheta poliţiştilor pare că bate pasul pe loc, asta în timp ce apropiaţii celor doi aproape că nu mai cred în rezolvarea dosarului. Fosta iubită a lui Dumitru Cristian Zarafu este de părere că totul se tergiversează în mod intenţionat.
„Acolo, pe vas, a fost ceva... Pe lângă asigurarea care trebuia încasată, a fost şi un transport prea important... Atunci, pentru a nu se ajunge la motivele scufundării şi încărcătura vasului, trebuie tergiversat şi amânat totul pe cât de mult posibil. Sunt convinsă că în România se va face totul uitat, pentru că nu contează câte vieţi sunt luate. Important este să fie lăsaţi în libertate vinovaţii, afacerile «mafioţilor» din Portul Constanţa sunt mai presus de orice lege în România. Iar noi, cei care i-am cunoscut, apreciat şi iubit pe Cristi şi Catalin, nu putem decât să sperăm că odată vom reuşi să înţelegem motivele şi cauza morţii lor. Sau, de ce nu, să aşteptăm pedeapsa divină pentru cei vinovaţi", a mai completat fosta iubită a scafandrului Zarafu. Amintim că, pe data de 1 septembrie 2010, la ora 12.52, cargoul turcesc Medy s-a scufundat la şase mile marine sud faţă de capul digului de Nord al Portului Constanţa, travers Pescărie Eforie Sud, la o distanţă de aproape patru mile marine faţă de ţărm. Pe data de 9 septembrie 2010, fără a avea avizele necesare, după cum s-a stabilit ulterior, Jorj Unciuleanu, patronul SC Hunter's Company SRL, împreună cu două echipe de scafandri a câte doi oameni, printre ei fiind Zarafu şi Ispas, s-a deplasat către epava cargoului turcesc. La dispoziţia lui Unciuleanu, Agenţia Române pentru Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare a pus vasul Cristal. Dumitru Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas nu au