Intr-o perioada nefasta pentru invatamantul romanesc, avand o lege a Educatiei adoptata prin asumarea raspunderii, desi a starnit de la inceput controverse si proteste din partea tuturor, schimbarile sunt absolut necesare, insa toate noile incercari de a rezolva situatia starnesc suspiciuni. Noul ministru al Educatiei, Ecaterina Andronescu, a venit cu ideea introducerii bacalaureatului profesional, care sa le dea tuturor absolventilor de liceu posibilitatea integrarii pe piata fortei de munca, insa si aceasta solutie, care da roade in alte tari europene, a fost criticata de catre adversarii politici.
Daca situatia bacalaureatului se va putea rezolva prin introducerea unei examinari mai simple, pentru cei care nu doresc sa-si continue studiile, ci sa se integreze pe piata fortei de munca, in invatamantul gimnazial raman multe semne de intrebare legate de schimbarile pe care le-a adus noua lege a Educatiei, respectiv clasa zero si introducerea clasei a noua la gimnaziu. Pentru clasa a noua inca se poate lua o decizie legislativa care sa rezolve situatia, insa clasa pregatitoare va da inca multa bataie de cap tuturor, pentru ca a fost deja introdusa, din acest an universitar, conform legii.
JN: Cum s-a ajuns la solutia introducerii bacalureatului profesional?
Ecaterina Andronescu: Si anul trecut si anul acesta au ramas foarte multi absolventi de liceu fara diploma, iar multi dintre acestia nu mai au nicio sansa de a-si obtine diploma, daca nu se face aceasta schimbare. Pe de alta parte, angajatorii refuza absolventii de liceu care nu au diploma de bacalaureat. Aceste lucruri, adunate, la care s-au adaugat foarte multe solicitari din partea celor ce doresc abordarea diferentiata a bacalaureatului, ne-au condus la urmatoarea formula: bacalaureatul national ramane neschimbat, dar se adauga aceasta formula de bacalaureat profesional care in