Limuzinele retro fascineaza nostalgicii, iar producatorii stiu sa speculeze sentimentele cumparatorilor.
Chiar daca e greu - si poate chiar contraproductiv - sa reeditezi formele de pe vremea cand era bunica fata, incercarile facute pana acum de a reedita alura masinilor au fost incununate de succes.
Fiat 500 Mini, Volkswagen Beetle si legendarul label Citroen DS, toate aceste modele vechi reluate si readaptate au fost succese - noteaza La Tribune.
Iata ca Peugeot reinventeaza Gti 205, marele triumf al firmei lansat in anii '80, care a fost vandut de-a lungul perioadei 1985 - 1994 in 294.514 exemplare, cifra record pentru acea data, potrivit La Tribune.
Hotararea este luata. Daca la salonul auto, care se va tine la Paris in octombrie 2012, firma va reusi sa obtina comenzi de principiu din partea marilor dealeri, comercializarea noului tip de masina prezentat in forma veche va incepe in primavara lui 2013.
Responsabilii de la Renault au convingerea ca un model deja popular, cunoscut publicului de azi din amintiri si simtaminte nostalgice, poate face obiectul succesului, daca in interiorul vechii forme se vor amplasa instalatii la nivelul exigentelor contemporane.
Motorul noului Gti 205 va dezvolta 200 CP, aproape dublu fata de cei 105 CP ai vechiului model. Emisiile de carbon se vor limita la 145 gr/km, ncomparabil mai putine fata de anii '80, cand acest parametru nici nu prezenta prea multa importnata. Viteza de parcurs si cea maxima vor fi comparabile cu vitezele vehiculelor moderne, inacceptabile nici pentru soselele anilor '80, nici pentru tehnica de atunci. Consumul de carburanti va fi evident mai scazut.
Firma a mers pana acolo cu asemanarea, incat specialistii s-au ingrijit ca si muzicalitatea motorului la ralanti sa aminteasca vechiul motor al anilor '80, facut mai silentios. @N