Liderii PSD şi PNL discută cu edilul şef al Capitalei, Sorin Oprescu, restructurarea celor două regii
În cazul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) se vrea o concediere masivă, mai ales din zona de exploatare, reparaţii şi din aparatul de conducere. Din cei aproximativ 11.000 de angajaţi, ar urma ca 4.500 să fie concediaţi. "RATB, în calitate de angajator, nu are nicio politică privind personalul, face angajări nejustificate, pe criterii politice. Posturile sunt supraaglomerate. S-au dublat, şi chiar triplat, posturile de şefi de serviciu, de directori adjuncţi", se precizează într-un raport semnat de liderii de sindicat ai angajaţilor Regiei, care ameninţă cu proteste. Reprezentanţii RATB susţin, însă, că disponibilizările se fac pe motiv că Regia nu este profitabilă. Ei sunt contrazişi de consilierul general al Capitalei, Cristinel Deaconescu, membru în Comisia de Transport, care susţine că RATB a fost pe profit anul trecut.
La RADET se vor da între 8 şi 40 de salarii
Cert este că angajaţii RATB nu vor pleca acasă cu mâna goală. Ei vor primi compensatorii: între 5 şi 13 salarii medii, în funcţie de vechime. Salariul mediu la RATB este de 2.500 de lei.
La Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) s-ar putea da între opt şi 40 de salarii compensatorii şi acţiuni la RADET pentru cei care rămân. Sindicatele au fost deja de acord, iar acum se caută investitori.
Din cei aproximativ 4.300 de angajaţi, vor mai rămâne 2.000. Cum leafa medie este de 1.870 de lei, fiecare concediat cu vechime va primi între 15.000 şi 17.000 de euro. La ultima şedinţă a CGMB, viceprimarul Marcel Nicolaescu a recunoscut, fără să vrea, că PNL şi PSD şi-au împărţit regiile: "RADET este subordonat PNL".
În replică, liderii de sindicat ai angajaților RADET-ului susțin că nu au participat la nicio discuție privind concedierea unor angajați RADET