Dovedind din plin teoria că în România stilul de lucru la construcţia autostrăzilor e acelaşi ca în cazul drumurilor naţionale şi judeţene, la câteva luni după darea în folosinţă, prima autostradă din vestul ţării, Arad - Timişoara, are deja restricţii de circulaţie din cauza reparaţiilor care trebuie făcute. Ea are deja “cratere”, denivelări şi probleme legate de îmbinarea podurilor.
Un început care nu e de bun augur
Deşi are doar câteva luni de utilizare, autostrada Arad - Timişoara are deja probleme care ar fi trebuit să apară în mod normal la o autostradă abia după ani de folosire. În carosabil au apărut gropi şi fisuri mari şi diferenţe de nivel pe secţiunile cu poduri, astfel că reprezentanţii Poliţiei Autostrăzi au anunţat deja introducerea unor restricţii importante de viteză pe drumul respectiv. Din cauza unor lucrări de reparaţii la asfalt care au loc în trei puncte, traficul se desfăşoară pe câte o bandă în zonele cu probleme. Potrivit Biroului de Poliţie Autostrăzi Vest, viteza pe autostrada Arad - Timişoara a fost restricţionată la 60 de kilometri pe oră în trei puncte în care au loc lucrări la asfalt. Lucrările de reparaţii la partea carosabilă au loc la kilometrul 535 plus 700, pe o lungime de 500 de metri, circulaţia fiind deviată pe banda de urgenţă. La kilometrul 532 plus 800, tot pe o lungime de 500 de metri, circulaţia se desfăşoară doar pe banda numărul doi, din cauza reparaţiilor. Iar pe calea de mers Timişoara - Arad, la kilometrul 535 plus 236, circulaţia se defăşoară doar pe banda întâi. În toate cele trei situaţii, viteza de deplasare a fost redusă de la 100 la 60 de kilometri pe oră pe perioada lucrărilor, care se vor desfăşura câteva zile, conform Biroului de Poliţie Autostrăzi Vest.
În următoarele zile, autorităţile anunţă că vor fi impuse restricţii similare şi în alte puncte de pe lungimea aut