Sa atingi imposibilul, sa-ti doresti sa fii din ce in ce mai bun si mereu impecabil in ceea ce faci, sa fii atent la detalii si sa acorzi fiecarei actiuni atentia cuvenita sunt trasaturi care te pot diferentia si care pot aduce succes in business-ul pe care il conduci. Perfectionismul e binevenit in doze decente. Insa, atunci cand depaseste limitele si cand absolut fiecare detaliu iti consuma o cantitate mare de energie si atentie devine contraproductiv, spune Iuliana Manza, responsabil de comunicare in cadrul HART Human Resource Consulting.
Un manager perfectionist nu poate observa imaginea de ansamblu, pierde oportunitati si are dificultati in atingerea obiectivelor intrucat este sufocat de detalii, de procese operationale, de tactici si actiuni de implementat. El este ingrozit de situatiile de natura ambigua, din care nu iese la suprafata o decizie clara, in urma unor analize riguroase.
Atentia la detalii poate fi justificata in anumite situatii, dar ca stil de management presupune un volum de munca foarte mare atat din partea managerului care verifica fiecare aspect al activitatii, cat si din partea subordonatilor care se vor stradui sa anticipeze fiecare reactie si intrebare a sefului astfel incat sa se ridice la standardele si asteptarile acestuia.
Care este limita dintre un manager cu o tendinta fireasca spre perfectionism versus un manager hiper-perfectionist: - sunt concentrati asupra detaliilor versus focusul asupra detaliilor ii impiedica sa vada imaginea de ansamblu;
- considera ca merita efortul sa verifice daca prezentarile suna si arata bine versus sunt mai atenti la forma prezentarii decat la continutul lor;
- nu se simt bine in situatii nesigure si ambigue versus incearca sa impuna ordine in orice situatie pentru a elimina nesiguranta si ambiguitatea;
- administreaza procesele cu indemanare si hotarare versus