Unii operatori wireless ar putea fi tentaţi să ofere aparate iPhone cumpărătorilor la preţuri reduse, pentru a câştiga cotă de piaţă, riscând să declanşeze un război al preţurilor în industria de comunicaţii mobile, potrivit Bloomberg.
Ultima oară când Vodafone a decis să nu subvenţioneze o nouă versiune iPhone în condiţiile impuse de Apple, cumpărătorii s-au orientat către operatori care au oferit discount-uri, iar smartphone-ul a devenit unul dintre cele mai populare aparate din istorie.
Apple va prezenta miercuri o nouă versiune a iPhone, iar operatorii vor să evite greşeala făcută acum cinci ani.
Vodafone şi alte companii între care şi Telefonica au început în acest an să renunţe la subvenţionarea smartphone-urilor pe pieţe precum Spania şi Marea Britanie, dar ar putea fi nevoite să revină asupra deciziei.
Potrivit datelor Bloomberg, subvenţiile costă operatorii europeni 12%-14% din veniturile pe segmentul wireless.
"Subvenţiile nu sunt doar o practică veche, dar şi un mijloc cheie pentru adoptarea smartphone. Ne putem aştepta la o anumită creştere a subvenţiilor pentru un trimestru sau două", a declarat Vincent Brunet, director la Orange.
De la introducerea iPhone în 2007, operatorii europeni wireless au cheltuit miliarde de euro pentru facilitarea accesului cumpărătorilor la smartphone-uri, în cadrul eforturilor de a-i încuraja să navigheze pe Internet, să trimită mail-uri şi să vizioneze conţinut video de pe telefoane.
Unii operatori wireless ar putea fi tentaţi să ofere aparate iPhone cumpărătorilor la preţuri reduse, pentru a câştiga cotă de piaţă, riscând să declanşeze un război al preţurilor în industria de comunicaţii mobile, potrivit Bloomberg.
Ultima oară când Vodafone a decis să nu subvenţioneze o nouă versiune iPhone în condiţiile impuse de Apple, cumpărătorii s-au orientat către operatori care au