La fel cum Transilvania este cunoscută pentru mitul lui Dracula - care aproape că a devenit un brand de ţară, alături de Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Ion Ţiriac -, şi noi, oltenii, avem o multitudine de branduri cu care ne mândrim. Pornind de la produse, mărci de notorietate fabricate pe meleaguri olteneşti, şi până la oameni care înseamnă ceva aparte pentru olteni, pentru români în general, cu toţii ne regăsim în multe branduri. Cine nu a auzit de Constantin Brâncuşi şi de operele sale monumentale? Cine nu a ascultat, măcar o dată în viaţă, vocea puternică şi totodată caldă a maestrului Tudor Gheorghe? Vă sună cunoscut versul „Muicăăă, suntem neam de piatră!“? Cine nu a pus piciorul într-un Oltcit sau nu a văzut pe stradă un autoturism Daewoo fabricat în Craiova sau chiar un Ford (mai nou)? Cine nu a admirat ceramica de Horezu? Cine nu a avut inima strânsă de emoţie la un meci al minunatei echipe Universitatea Craiova? Şi, nu în ultimul rând, cine nu a pronunţat vreodată numele „Nea Mărin“, nume cu care a rămas în memoria colectivă regretatul Amza Pellea.
GdS a început o campanie, cu ajutorul cititorilor, prin care dorim să ne spuneţi care consideraţi că sunt în acest moment cele mai puternice branduri din Oltenia. Până la această dată, mulţi dintre dumneavoastră aţi răspuns solicitărilor noastre şi aţi comentat pe forumul GdS, aţi precizat care sunt brandurile cele mai importante din regiunea Olteniei. Cei mai mulţi aţi nominalizat Universitatea Craiova drept un brand puternic. Alţii aţi considerat că zaibărul de Băileşti şi lubeniţa de Dăbuleni, vinul de Segarcea, brânza de Novaci, ceramica de Horezu ar fi brandurile noastre cele mai „tari“. Cititorii noştri au mai nominalizat îngheţata Top Gel, pâinea de Pan Group, tâmplăria PVC de la Q-Fort. Lista continuă, într-o enumerare aleatorie, cu Electroputere, Oltcit, Ford, Constantin Brâncuşi, Boromir şi mul