- Cultural - nr. 177 / 12 Septembrie, 2012 Ziua de 12 septembrie 1912, care a gazduit in dupa amiaza ei senina de vara nostalgica si buna de zbor pe inginerul pilot Aurel Vlaicu, si el fiu al raului cardinal transilvan, Muresul, rege prin marime si prin binefacerile aduse omului care i-a putut stapani apele, fiul Vlaicu, nascut si el pe aceeasi riveranitate stanga, ca si terenul si orasul pe care le-a salutat in acea zi fasta cu maiestrul sau aparat. Maria Sa Timpul s-a rotit in jurul axei sale calendaristice anuale pana azi de 100 de ori, cerandu-si dreptul prin simpatiile manifestate atunci, de a putea fi sarbatorit in fiecare an de catre multimea de simpatizanti ai artei survolarii inaltimilor, vocatie veche de mii de ani, cum ne relateaza insemnarile de demult. Ne aflam, iata, la cea de a suta aniversare a survolarii orasului nostru cu sute de curajosi deveniti eroi aerului de catre maestorasul Aurel Vlaicu, dupa un periplu facut in acelasi scop in principalele orase situate predilect in sudul Transilvaniei, neuitand si, cu atat mai putin, fara a neglija Targu-Muresul, care nu este insa in acel areal. Caci vocatia inaltimilor mostenita de la mai vechii lui inaintasi, l-a imbogatit pe om, inca din primavara copilariei omenirii, cu simtul curiozitatii de a-si putea inchipui existenta ca ipoteza a existentei unor semeni de-ai lui si pe alte planete. Si punandu-si mintea la contributie, generatie dupa generatie au facut, fiecare, cate-un pas – doi, incercand prin jertfa suprema a multora dintre temerari sa sparga suprema forta a gravitatiei, dezlegandu-l pe om pentru totdeauna de Terra. Istoria aviatiei incepe in momentul in care omul daruit de Creatorul sau cu buna judecata a lucrurilor s-a crezut capabil asi putea schimba conditia in care fusese impamantenit, intr-una celesta, astrala, adica. (deocamdata). Scurt istoric Revolutia de la 1848-1849, avand un final in