Cu oferte speciale pentru familiile cu copii, evenimente artistice în toate staţiunile montane, hoteluri cu centre spa şi posibilităţi de shopping, austriecii estimează că în acest sezon de iarnă vor atrage cu 10% mai mulţi români faţă de anul trecut.
"Anul trecut în staţiunile austriece s-au înregistrat peste 800.000 de înnoptări ale turiştilor români, durata medie de şedere fiind de cinci nopţi. Faţă de anul trecut când ne promovam doar în Bucureşti, acum am demarat o campanie de promovare în cinci oraşe din ţară: Bucureşti, Constanţa, Timişoara, Cluj şi Iaşi, acestea fiind oraşele care aduc 80% din turiştii români în staţiunile austriece. Bugetul total pe care l-am alocat pentru promovare depăşeşte 200.000 de euro", a spus Hans Wallner, proprietarul Austria Incoming, compania de consultanţă din România, care furnizează soluţii de călătorie pentru 12 regiuni austriece.
Modelul austriac
De cinci ani austriecii îşi promovează pe piaţa locală vacanţele la schi, în regiuni precum Zell am See Kaprun, Mostviertel sau Gastein, venind cu cataloage, prezentări power-point şi cu reprezentanţi pentru fiecare regiune turistică, dar şi hotelieri din Austria care să prezinte oferta turistică.
Şi francezii folosesc aceeaşi strategie de a atrage cât mai mulţi turişti străini în staţiunile lor. Românii însă nu organizează astfel de evenimente în străinătate.
Şi infrastructura de schi îi ajută pe austrieci
Doar în regiunea Millstatter See sunt 31 de zone de schi, 283 de instalaţii de cablu, 1.000 de km de pârtii, la care accesul se face cu un singur skipass. Dacă în Austria sunt mii de kilometri de pârtii cu zăpadă artificială, în România sunt în total în jur de 140-150 de kilometri de pârtie alpină, lungimea unei pârtii medii fiind de câteva sute de metri.
"Mulţi români vin cu maşinile în staţiunile austriece, sum