Editorial Cristian Hossu, Project Manager Internet&Mobile World, Bucureşti, 19-21 septembrie 2012
Ai trimis vreodată un e-mail în neant? Dar un dialog – l-ai purtat vreodată cu un om fără chip? Ca în orice planificare de strategie de business, şi social media îşi are profilul, iar astăzi prinde trăsături conturate. General valabile pentru populaţia din Statele Unite, caracteristicile utilizatorilor de social media identificate recent de către o companie de digital de peste Ocean sunt utile oricărui tip de business care vrea să înceapă o conversaţie pe reţelele sociale, dar nu ştie cui se adresează.
Mai mult de jumătate din utilizatorii de social media au între 25 şi 44 de ani, iar dintre aceştia, cei mai mulţi au până în 34 de ani. Surprinzător, social media nu este doar pentru tineri, astfel că majoritatea utilizatorilor marilor platforme au mai mult de 35 de ani – Twitter, Pinterest, Facebook, LinkedIn. Pe de altă parte, companiile care vor să comunice către un public foarte tânăr se vor orienta către Reddit, Hi5, deviantART, platforme ale căror public se situează sub 35 de ani.
Produsele şi serviciile business sau cele adresate unui public matur, a cărui medie de vârstă este de aproximativ 45 de ani, pot fi direcţionate cu uşurinţă către LinkedIn. Îndeaproape este şi Facebook, cu utilizatori cu o medie vârstă de 40 de ani. Ca trend observat şi în ultimii ani, Twitter îşi micşorează media de vârstă, atrăgând din ce în ce mai mulţi tineri, în schimb, Facebook adună public mai matur, odată cu trecerea timpului.
Privitor la distribuţia pe sexe, prezenţa utilizatorilor de reţelele social media este dominată de sexul feminin. Astfel, 60% dintre utilizatorii Twitter şi 60% dintre cei ai Facebook sunt femei. Aproape 80% din utilizatorii Pinterest sunt femei.
Aşadar, veşti bune pentru companiile care vând produse şi servicii pent