Capacităţile deosebite ale ochelarilor Google, aflaţi în faza de prototip, au generat deja o serie de scenarii realiste, dar şi teorii ale conspiraţiei care se referă mai ales la încălcarea vieţii private a utilizatorilor de către guverne sau corporaţii.
Ochelarii Google ar putea permite gigantului american să-şi extindă influenţa din lumea digitală în cea reală, aducând însă şi nişte implicaţii alarmante, scrie PCWorld.com, într-un comentariu unde se împletesc scenarii care par realiste cu idei care ţin mai degarabă de teoria conspiraţiei. Toate pleacă de la observaţia că ochelarii conectaţi non-stop la Internet sunt propuşi de Google, o firmă care, dominând Internetul, a ajuns una dintre cele mai bogate companii şi care ar deveni şi mai bogată dacă ar reuşi să transfere în lumea reală ceea ce a reuşit în domeniul digital.
Google a reuşit să acumuleze o putere uriaşă analizând şi catalogând Internetul, dar şi capitalizează această influenţă vânzând publicitate: practic, cei de la Google sunt „stăpânii universului" digital. La fel ca alte mari companii din domeniul tehnologiei, Google nu se mulţumeşte cu o sferă de influenţă limitată şi, de ani de zile, caută să spargă bariera care desparte lumea digitală de cea reală. Google încearcă să trateze lucrurile din lumea reală la fel cum a procedat în domeniul digital, şi anume prin numărarea, cartografierea, catalogarea şi analizarea lor.
Pe scurt, Google a devenit colosul care este pur şi simplu făcând posibilă căutarea pe Internet, iar PCWorld.com se întreabă dacă nu cumva gigantul american încearcă să-şi creeze un al doilea imperiu făcând posibilă căutarea şi în lumea reală.
Au existat şi până acum încercări de a sparge bariera dintre lumea reală şi cea virtuală: unele companii au introdus codurile QR, plasând astfel un marker digital pe diferite obiecte, cărora le-au conferit as