Primăria Oradea va pune câte un "poliţist" în spatele fiecărui drumar. Municipalitatea a scos la licitaţie serviciile de dirigienţie de şantier pentru toate lucrările la străzi, drumuri, poduri şi parcări care vor fi derulate în următorii doi ani.
"Inginerii Primăriei îi vor verifica pe diriginţii privaţi, care la rândul lor îi vor urmări pe executanţi", explică viceprimarul Mircea Mălan.
Lucru, gârlă!
O regulă de bază în management spune că un şef conduce atâţia oameni câţi poate urmări. Or, Primăria a derapat total. Astăzi, cinci ingineri răspund de cel puţin cinci puncte de lucru, şi au şi multe alte însărcinări. Iar "şantierizarea" e abia la început! Lunile următoare vor demara lucrări pe bandă rulantă, începând de la refacerea pieţelor Unirii şi Ferdinand, reabilitarea Pasajului Vulturul Negru şi transformarea în arteră pietonală a străzii Vasile Alecsandri, până la construcţia parcării subterane din Piaţa Independenţei şi a celei supraterane de la Stadionul Voinţa.
La fel, conform promisiunii făcute de primarul Ilie Bolojan în campanie, în cartiere se vor asfalta străzile nemodernizate de zeci de ani, va începe construcţia drumului rapid din strada Ecaterina Teodoroiu, a bretelelor de acces dinspre Nufărul spre centură, plus altele. Cum nici nu are destui oameni pentru a urmări toate lucrările şi nici nu poate face angajări, Primăria pune la bătaie 1,5 milioane lei pentru supravegherea, vreme de doi ani, a modului în care lucrează constructorii.
"Toată lumea fură"
Supervizorii vor trebui să fie cu ochii-n patru. "Prostia asta cu atribuirea lucrărilor la cel mai mic tarif face ca licitaţiile să se adjudece la jumătate din preţul de pornire, în vreme ce motorina şi materialele se tot scumpesc. Ca să nu lucreze în pierdere, constructorul "ciupeşte". Cum te-ai întos cu spatele, cum te-a făcut", povesteşte plastic Leontin Pătcaş (f