- Social - nr. 184 / 21 Septembrie, 2012 La inceputul anului 1971 Gheorghe Harag monteaza Pisica in noaptea Anului Nou. Aceasta noua piesa a lui Dumitru Radu Popescu a fost prezentata aproape simultan la Targu-Mures, Cluj si Brasov, in spectacole, toate, foarte interesante, dar si foarte diferite. Spectacolul lui Harag (care a folosit textul publicat de autor in revista "Teatrul”, spre deosebire de spectacolul de la Cluj, semnat de Vlad Mugur, care a pornit de la o varianta mult modificata, ceea ce a prilejuit si un spectacol in cu totul alta nota, mult mai sobra) a exploatat in special pitorescul caracterelor si al situatiilor, "fapt interesant – scrie Dinu Kivu in «Contemporanul» - prin atmosfera grotesca pe care a incercat s-o creeze. Realizatorii spectacolului, folosind o varianta a textului mai colorata, au izbutit sa sublinieze caracterul instinctual al relatiilor dintre personaje, izbucnirile lor temperamentale”. Desi Harag, intotdeauna foarte critic cu propriile sale realizari, nu era multumit de spectacol, trebuie sa subliniem adevarul profund al caracterelor, al manifestarilor si confruntarilor lor, intruchipate foarte bine si convingator de Mihai Gingulescu, Victor Strengaru, Eugen Tanase, Ion Fiscuteanu, Dora Ivanciuc, Sanda Maria Ulmeni, Ana Nagy-Scarlat, Valentina Iancu, Maya Indries, Adrian Mazarache, Fana Geica, Nicolae Luchian si György Szakács. Stagiunea 1974/1975 se deschide cu o noua piesa a lui DRP si, in acelasi timp, cu o noua izbanda de prestigiu a trupei targumuresene: Piticul din gradina de vara, in regia lui Dan Micu si in scenografia extrem de sugestiva a lui Romulus Fenes, spectacol distins cu Premiul III la Festivalul Dramaturgiei Romanesti. ("Gurile rele” spuneau, atunci, ca juriul ar fi vrut sa-i acorde premiul II, sau chiar premiul I, dar nu i s-a permis "de sus”.) In articolul Ilenei Popovici, autoarea comenteaza astfel spectacolul