Indiferent de punctul de unde şi până unde trebuie să ajungă, orădenii se deplasează cel mai repede dacă aleg bicicleta. Este concluzia celor trei curse organizate, vineri, de societatea de transport local OTL şi Zona Metropolitană Oradea, care au presupus traversarea oraşului cu maşina, tramvaiul sau bicicleta.
Trebuie luate măsuri
Echipele din concurs, formate din angajaţi OTL, au pornit de la Lotus Center, Crişul Center şi de la Primăria Oradea, toate având aceeaşi destinaţie: Parcul Magnoliei. În toate cele trei curse, bicicliştii au ajuns primii, "automobiliştii" pe locul 2, iar cei care au optat pentru transportul în comun pe locul 3. De pildă, în timp ce biciclistul care a pornit din Nufărul a ajuns în Rogerius în 15 minute, cei care au pornit din acelaşi loc cu tramvaiul au ajuns în 40 de minute.
"Scopul a fost să atragem atenţia asupra unei circulaţii sănătoase în Oradea, iar când vorbim de asta ne gândim în primul rând la bicicletă, care e cel mai non-poluant mijloc de transport, iar apoi la tramvai", a explicat directorul OTL, Csuzi Istvan, el însuşi participant în cursă cu bicicleta personală. "Azi am aflat pe propria piele ce riscant e să circuli cu bicicleta în Oradea. Şoferii nu au deloc grija bicicliştilor", a mai zis Csuzi.
Totodată, şeful OTL a spus că faptul că tramvaiul a ieşit pe ultimul loc e încă o dovadă în faţa autorităţilor locale că trebuie să ia măsuri, astfel încât mijloacele de transport să aibă prioritate în traficul rutier şi ca tramvaiele să nu mai stea, de pildă, pe Bulevardul Magheru în spatele maşinilor.
Biciclişti de toate vârstele
După ce cursa de mobilitate s-a încheiat, pe platoul din faţa fostului cinematograf Patria s-au adunat sute de biciclişti, întrucât OTL, ZMO şi Asociaţia Pro Bikers a organizat o nouă ediţie Critical Mass, adică tur al oraşului pe bicicletă. Scopul bicicliştilor, ca la fie