Săptămâna Europeană a Mobilităţii s-a încheiat aşa cum a început, într-un semi-anonimat nemeritat. Cu excepţia câtorva organizaţii, a unor televiziuni şi a unor politicieni dornici să stoarcă puţină popularitate, marea masă a oamenilor nu au aflat sau au ignorat acest mesaj important pentru sănătatea planetei, cu tot ceea ce cuprinde ea. Ziua fără maşini este sărbătorită în întrea-ga lume, în fiecare an, pe 22 septembrie. Anul acesta, mii de localităţi din zeci de ţări au ales să promoveze în mod organizat alternativele mai puţin poluante la automobil. Dacă mobilitatea a fost călcată în picioare, în primă fază de agitaţia provocată de faptul că elevii au început şcoala şi în a doua de ploile torenţiale, ziua fără maşini a avut parte de o soartă mai bună pentru pentru că a picat... sâmbăta, când prin tradiţie străzile sunt mai puţin populate cu automobile. Oricum, natura s-a răzbunat puţin şi în preziua zilei fără maşini, pe motiv de ploaie apărând zeci de ambuteiaje, după ce toate pasajele din Capitală au fost inundate. Din păcate a apărut şi un număr record de accidente rutiere, cu nenumărate victime din toate colţurile ţării. Statistică tris-tă din toate punctele de vedere.
Chiar dacă ar trebui să mobilizeze, ştirile cu politicieni cu maşină la scară decişi să-şi to-cească tălpile pantofilor într-o anume zi nu fac decât să stârnească zâmbete. Primarul Clujului, Emil Boc, a mers, vineri, pe jos de acasă la Primărie pentru a marca Săptămâna Europeană a Mobilităţii şi Ziua europeană fără maşini, şi a făcut 18 minute faţă de 6 minute cât face în mod normal cu maşina. Emil Boc a explicat în amănut această "aventură": "Este o vreme ploioasă, care aduce belşug, şi m-am pregătit pentru ploaie. Este o zi în care trebuie să ne amintim că poate exista şi viaţă fără maşină. Din nefericire, ne amintim foarte rar că poate exista viaţă fără maşină, şi eu zic că merită să î