Artistii preistorici erau mai priceputi si mai inventivi decat am crede: ei erau capabili sa dea iluzia de miscare desenelor lor de pe peretii pesterilor folosind tehnici utilizate in prezent la realizarea filmelor animate, au descoperit oamenii de stiinta.
Arheologul Marc Azema, de la Universitatea Toulouse-Le Mirail, si artistul Florent Rivere sunt de parere ca oamenii cavernelor foloseau ca mijloc rudimentar, pentru a transmite ideea de miscare, animalele cu mai multe picioare, cozi si chiar capete.
Astfel, o vietate cu 4 picioare ajungea sa aiba 8, pentru a se transmite ideea de miscare, relateaza taaza.com, care citeaza un raport publicat de jurnalul Antiquity.
Potrivit celor doi, picturile erau incercari primite de a folosi animatia. Astfel, fara sa vrea, oamenii cavernelor au fost precursorii celor care pus bazele cinematografiei.
Dupa 20 de ani de studiu al picturilor rupestre realizate in Epoca Pietrei pe teritoriul Frantei, Azema a identificat 53 de desene din 12 persteri care folosesc aceasta tehnica ce sugereaza miscarea.
Pestera cu cele mai multe astfel de reprezentari din Franta este Lascaux. Aici senzatia de miscare este imprimata in cazul a 20 de animale, majoritatea cai, si mai ales atunci cand sunt priviti la lumina tortelor.
Artistii preistorici erau mai priceputi si mai inventivi decat am crede: ei erau capabili sa dea iluzia de miscare desenelor lor de pe peretii pesterilor folosind tehnici utilizate in prezent la realizarea filmelor animate, au descoperit oamenii de stiinta.
Arheologul Marc Azema, de la Universitatea Toulouse-Le Mirail, si artistul Florent Rivere sunt de parere ca oamenii cavernelor foloseau ca mijloc rudimentar, pentru a transmite ideea de miscare, animalele cu mai multe picioare, cozi si chiar capete.
Astfel, o vietate cu 4 pi