O stire comunicata duminica face cunoscut ca Uniunea Europeana si Franta au semnat un contract cu guvernul egiptean pentru a finanta extinderea metroului din Cairo.
Suma alocata de UE acestui scop este de 940 milioane de euro.
Urmeaza ca 300 milioane de euro sa fie varsati de catre Agentia Franceza de Dezvoltare, iar restul de catre Banca Europeana de Investitii, ca imprumut pe 25 de ani, cu o dobanda de 2%, noteaza La Tribune.
Contractul are la baza acordul incheiat sambata, la Bruxelles, urmare unor angajamente anterioare ale Frantei pentru sprijinirea economiei egiptene.
Metroul din Cairo va transporta 1,8 milioane pasageri pe zi si reprezinta cea de a treia magistrala a orasului Cairo, iar primul tronson din aceasta magistrala va deveni operational in martie anul viitor. Pentru intreaga linie, urmeaza a se organiza licitatii, cu perspectiva terminarii integrale in viitorii opt ani.
Cu acest prilej, oficialii egipteni au facut publice intentiile lor de a pregati si cea de a patra magistrala, a carei realizare se preconizeaza pentru anul 2019.
Interesant pentru noi este faptul ca Egiptul, o tara harnica desigur, dar nemembra a UE, obtine din partea Europei un imprumut de aproape un miliard de euro, pe termen de un sfert de secol si o dobanda mai mult decat modesta, de 2%, in timp ce pentru metroul inceput la Bucuresti (tronsonul Drumul Taberei), Guvernul a redus fondurile, lasand lucrarile incurcate.
Se pune legitima intrebare: a incercat si domnul Ponta sa obtina un imprumut atat de avantajos, n-a indraznit cumva, sau a fost refuzat?
Iar daca nici n-a incercat, nici n-a indraznit, nici n-a fost refuzat, atunci pentru ce altceva se tot ducea la Bruxelles, decat ca sa obtina lista celor unsprezece porunci?
Cand se duela cu presedintele Basescu pentru intaietat