Compania aeriană de stat Tarom, cu afaceri de 210 milioane de euro anul trecut, vrea să implementeze un plan de relansare e-commerce, în vederea creşterii vânzărilor de bilete de avion şi implicit a veniturilor.
Acest anunţ vine în plin proces de selecţie a candidaţilor pentru conducerea companiei, în proiectul "CEO privat la stat".
Ieri au început primele interviuri pentru selectarea membrilor în consiliul de administraţie al Tarom, iar vineri vor avea loc primele interviuri pentru poziţia de director general, pe lista scurtă fiind 24 de candidaţi. Până acum numirile la conducerea companiei s-au făcut doar politic.
Pentru a deveni profitabilă, după ce a adunat pierderi de 200 de milioane de euro în perioada 2008-2011, într-un raport al Corpului de Control al primului-ministru, dar şi într-un raport al Roland Berger, văzut de ZF, se recomanda implementarea unei politici noi de distribuţie, regândirea reţelei de rute, dar şi exploatarea eficientă a flotei de avioane.
Potrivit unei prezentări trimise de Tarom, planul de relansare e-commerce prevede dezvoltarea call-centerului, care va oferi în timp real informaţii despre avioanele Tarom (localizare prin satelit, viteză de croazieră, altitudine), dar şi relansarea vânzărilor online printr-o nouă platformă de distribuţie şi adaptarea preţurilor la cele practicate de concurenţă printr-o analiză în timp real a ofertelor companiilor concurente. "O parte din facilităţile oferite sunt deja realizate şi se află în prezent în faza de testare. Orizontul de timp în care se vor implementa proiectele este de maximum 60 de zile, conform estimărilor din acest moment. Investiţia totală este de aproximativ 250.000 de euro", potrivit oficialilor companiei Tarom.
Ce implică dezvoltarea call-centerului
"Serviciile de call-center vor fi asigurate printr-o tehnică de ultimă generaţie în domeniu