Recent, Coca-Cola a prezentat studiul „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat de Ethan B. Kapstein, în calitate de profesor de Economie Politică în cadrul INSEAD (Institut Européen d'Administration des Affaires), în colaborare cu societatea de consultanţă Steward Redqueen (Olanda). Studiul detaliază şi cuantifică impactul pozitiv al Sistemului Coca-Cola din România asupra economiei locale. Conform rezultatelor studiului, Coca-Cola contribuie semnificativ la bunăstarea generală din România, oferind locuri de muncă de calitate şi generând plus valoare în restul sectoarelor economice.
"În procesul de producţie, ambalare, promovare şi distribuţie a produselor sale către clientul final, Sistemul Coca-Cola acţionează aşadar ca o companie predominant locală, stimulând activitatea economică de-a lungul întregului lanţ de valoare. Acest lucru se realizează prin interacţiunile cu furnizorii locali de bunuri şi servicii şi cu o reţea extinsă de distribuţie (hoteluri, restaurante şi comerţ cu amănuntul), ale cărei venituri depind într-o proporţie semnificativă de comercializarea produselor din portofoliul Coca-Cola. Astfel, activitatea Sistemului Coca-Cola exercită un efect de susţinere asupra companiilor cu care intră în contact, dezvoltând activitatea economică.", declară Prof. Ethan Kapstein, în prezent profesor invitat al departamentului Global Strategy în cadrul Universităţii din Georgetown (Washington, DC).
În plus, ca în toate ţările în care este prezentă, compania Coca-Cola colaborează cu autorităţile, mediul ştiinţific şi academic, dar şi cu societatea civilă, pentru a dezvolta programe relevante pentru comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea. În România, compania investeşte peste un milion de euro în proiectele de CSR.
"Sistemul Coca-Cola contribuie la succesul economic şi la bunăstarea comunităţii româneşti pr