Ascensoarele din subteran sunt folosite mai ales de către pasagerii comozi decât de călătorii cu handicap locomotor. Oamenii se înghesuie în acest lifturi din metrou, doar, doar n-or mai urca acele două-trei trepte până la ieşire.
Peste 70 de milioane de lei a investit Regia Metrorex în ultimii doi ani în instalarea unor lifturi care să permită accesul pe peron a persoanelor cu handicap fizic. Ascensoarele transportă călătorii de la suprafaţă mai întâi către vestibulele intermediare - unde se poate valida cartela şi trece prin porţile special destinate, după care alte lifturi îi duc direct pe peron.
Această modernizare a infrastructurii din staţiile de metrou a însemnat şi o investiţie pe măsură având în vedere că instalarea unui singur lift costă 1.000.000 de lei. „Mai sunt câteva staţii unde nu s-au găsit soluţii tehnice pentru montarea acestor lifturi, precum şi staţii unde amplasarea acestora ar putea interfera cu proiecte viitoare ale Primariei Municipiului Bucureşti. Odată cu montarea lifturilor şi în staţiile ce dispun şi de platforme mobile pentru acces, acestea vor fi demontate şi amplasate acolo unde nu există soluţii tehnice pentru construirea de lifturi", a declarat directorul Biroului de Presă al Metrorex, Evelyne Croitoru.
Buluc la ascensoare
35 de staţii de metrou beneficiază până acum de astfel de lifturi, care însă nu sunt folosite de cei pentru care au fost construite, ci de călătorii cărora le este lene sau greu să urce scările, fie ele şi rulante.
La staţia Piaţa Victoriei 2, ieri, majoritatea celor care au utilizat liftul destinat persoanelor cu dizabilităţi nu păreau a avea vreun handicap fizic Scările rulante funcţionau, deci, cel puţin teoretic, pasagerii ar fi avut pe unde să urce. „Sinceră să fiu nu am văzut niciodată persoane în scaun cu rotile folosind liftul. Eu una îl folosesc de fiecare dată, e mai simplu aş