Italia va înregistra în acest an o scădere a consumului de 3%, comparativ cu anul trecut, cea mai mare începând din 1946, arată un studiu al Confcommercio, organizaţia retailerilor italieni, informează Mediafax. Motivul îl reprezintă problemele economice şi a creşterea unor taxe de către guvern.
Între trimestrul al treilea al anului 2007 şi trimestrul al doilea din acest an, cheltuielile de consum au scăzut cu 6,5%, chiar dacă achiziţiile de telefoane mobile şi computere s-au menţinut, arată studiul.
Declinul consumului închide magazinele mici, însă marile lanţuri de discount rezistă mai bine, notează organizaţia.
Cantitatea de lapte cumpărată în Italia în prima jumătate a anului a scăzut cu 7%, iar cea de ulei de măsiline cu 5%, potrivit unui raport al asociaţiei fermierilor, Coldiretti.
Piaţa auto va înregistra, de asemenea, o scădere importantă în acest an, scrie cotidianul italian La Repubblica. Numărul de maşini cumpărate este estimat la 1,42 milioane de unităţi pentru 2012, cu un milion mai puţin comparativ cu 2002 şi la egalitate cu anul 1979.
O situaţie şi mai dramatică are loc pe piaţa creditelor ipotecare, cu o scădere de 49,6% a ipotecilor înregistrate în primul trimestru al anului, în timp ce vânzările de proprietăţi imobiliare au înregistrat un declin de 16,9%.
Italia va înregistra în acest an o scădere a consumului de 3%, comparativ cu anul trecut, cea mai mare începând din 1946, arată un studiu al Confcommercio, organizaţia retailerilor italieni, informează Mediafax. Motivul îl reprezintă problemele economice şi a creşterea unor taxe de către guvern.
Între trimestrul al treilea al anului 2007 şi trimestrul al doilea din acest an, cheltuielile de consum au scăzut cu 6,5%, chiar dacă achiziţiile de telefoane mobile şi computere s-au menţinut, arată studiul.